lørdag den 22. april 2017

Sealoves videre sejllads i 2017

Fredag 24 marts
Afsted fra Nyborg station kl. 0500 mod Københavns lufthavn. Alt gik fint og vi fik checket alt vores bagage ind og gennem security. Fin flyvetur med SAS hvor vi fik morgenmad serveret. Landet til tiden i Athens lufthavn. Afhentning af al vores bagage, fundet 2 transportvogne og os ud af lufthavnen for at finde hurtigbussen til Pireaus havneterminal. Fandt den og fik købt billet. Så gik det over stok og sten mod Pireaus, hvor vi blev sat af, hvor flere andre passagerer også ville af. Så vi regnede med at det var det centrale sted. Det var det sørme også. Og lige ved siden af stoppestedet lå travelagenten hvor vi skulle afhente de forudbestilte færgebilletter. Færgen skulle afgå kl. 1900 men vi kunne allerede gå ombord kl. 1600. Vi tog en taxi ud til afgangsterminalen som lå længst væk.

Blue Star Line
Færgen vi skal med ud til Leros. Den anløber diverse øer på dens vej derudaf. Planlagt ankomst Leros er kl. 043 lørdag morgen.
Har bestilt bil samt afhentning ved færgen hos Tony som vi lejede bil ved i efteråret. De har også små lejligheder hvor vi har lejet en i 2 dage.
Vi blev afhentet ved færgen af Tonys forældre. Fik vores bil og fulgte efter dem hjem til lejligheden. Vi var godt nok trætte efter et lang døgns rejse.

Sidder lige og slapper lidt af med et glas og ser hvordan de er ved laste lastvogne, trailere og alt muligt ombord. Færgen kan rumme 700 personbiler
og fragte 1500 passagerer.

Ombord kørsel af biler, lastbiler sker i et sandt virvar, men de har styr på det. Køretøjerne skal jo kunne komme iland i den rigtige rækkefølge
undervejs.
Lørdag 25 marts.
Sov 3 timer, så vågnede vi og besluttede at tage op til værft og bese vores båd. Især hvordan den så ud efter at vi forlod den i oktober 2016.
Båden så rigtig godt ud både udvendig samt indvendig.
Dejligt gensyn

Ikke nær så beskidt som da vi overvintrede i Syd Spanien 2015/2016

I
Lidt morgenkaffe ombord på land

Fra lørdag 25 marts til onsdag 5 April.
Denne periode blev brugt til klargøring af båden. Nedvaskning af hele båden. Bundsmøring af undervandsskrog. Polering af hele båden. Montering af tærezink, poleret foldepropellen, tilsluning af solpanelerog alt det frakoblede udstyr, montering af vindmåler i mastetop ( kran hjælp fra værft ). Hurra nu virker vindmåleren igen, efter så meget besvær. Montering af al løbende rig samt blokke, så sejlene kan komme på nå vi er søsat.
Kom i vandet onsdag 5 April kl. 1400 lagde os ved deres lille bro natten over og monterer alle 3 sejl.
Logvisning og motortimer ved start 2017: 8409,0 sømil. 1475,5 timer.

Rummand
V

Nymalet og poleret

Hele overbygning også poleret op.

Så er vi på vej ud i Middelhavet igen

Fin og nænsom måde at søsætte på

Så er vi alene igen

Vi havde også tid til at se lidt mere af Leros. Der er vældig grønt på denne årstid. Masser af blomster i alle farver. Den store. borg der knejser over Leros fik vi set indvendig denne gang. Den var lukket i efteråret.

Kig ned over byen under borge
Ki

Et mylder af blomster

Meget velbevaret og restaureret med nænsom hånd

Torsdag 6 april
Årets første tur går sydpå ned langs Leros og Kalymnos hvor vi blev mødt af delfiner før vi sejlede ind til hovedbyen Pothia for at blive helt færdig med båden samt oprydning efter klargøring.
Her lå vi helt alene de første dage. Temperaturerne er kølige om morgenen og aftenen,men om dagen sniger vi os op på + 20 grader.